Om Stall Jakobs

Publicerat: 2009-04-10 / 23:00:38
PRESENTATION AV Stall Jakobs


Jag har, som många vet, ändrat min professionella roll för att kunna fördjupa mig i det jag anser att jag är bäst på, nämligen hästar, och se till att hästarna får det bra tillsammans med ryttaren.
Många frågar vad jag gör idag , därför skall jag på ett mer strukturerat sätt beskriva vad jag gör på Stall Jakobs och vad vi eventuellt kan göra tillsammans.

Jag har ett stall i Kåtilla, Älvdalen, med fantastisk ridnatur i fäbodmiljö och stora hagar, sommarperioden går hästarna på stora kuperade betesmarker med naturligt rinnande bäckvatten.

Jag har arbetat med hästar sen 1987, min ambition har hela tiden varit att häst och ryttare skall få en bra och allsidig utbildning. När jag startade Stall Jakobs var det för att kunna satsa på nedanstående områden;

  • Tränare - I grupp om 5-6 personer, även privatlektioner i dressyr och hoppning.

  • Tillridning av hästar - Vänder sig till hästägare med hästar som behöver bli bättre på något område. Det kan vara inom dressyr, hoppning, och/eller tävlingsvana. Ryttaren kanske inte har tid eller saknar kunskap att träna hästen.

  • Lektionshästar i undervisning - Under mina år som ridlärare har jag utvecklat ett fungerande synsätt vad gäller vilka hästar som passar för ridskola och vad de behöver för utbildningsnivå för att klara detta relativt krävande jobb. Jag kan tillsammans med ridskolan lägga upp ett kontinuerligt utbildningsprogram för hästen så att den fungerar och mår bra.

  • Hästar på försäljning - Att sälja sin häst tar tid, dessutom kanske hästen behöver ridas till för att priset ska bli det rätta. Jag hjälper till med mitt kunnande vad det gäller försäljning och inköp av häst, jag har goda kontaktnät över hela landet.

  • Extra resurs för ridskoleverksamhet - Flera klubbar har frågat om de kan använda mig som instruktör, vilket naturligvis går bra, förutsatt att vi kan lösa det praktiskt.


 

Ni får gärna ringa om ni vill ha hjälp och avlastning med lektioner, eller vikariat eller sjukvikariat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0